Teknoloji

Edith Finch İngilizce Başarı Rehberinden Kalanlar

 
Hikaye tabanlı yürüme simülasyon oyunu What Remains of Edith Finch için birkaç başarı kılavuzu var. Ancak onlar için Türkçe bir rehber yok. Her ne kadar başarıların yabancı kaynaklar aracılığıyla kazanılması ve elde edilmesi kolay olsa da, yine de bu konuda daha fazla yardımcı olmak istedim. Bu başarı kılavuzu Steam’de @Sinnoware’in izniyle oluşturulmuştur. Bu kişiyi kaynağım olarak aldım.
 
Bu bölüm Steam’deki başarı avcıları içindir. İşte bu oyundaki başarımları alabileceğiniz küçük bir liste hazırladım. Oyunda 9 başarım var ve bu başarıları tek seferde elde edebilirsiniz. Gelelim ilk başarıma:
 
1/9 – “Tüm Yollar”
 
Bu başarı ilk bölümde karşılaşacağınız ve ikiye ayrılan bir yoldan alınabilir. Yani oyunun en başında düz gideceksiniz, bir yol olacak, bu yol ikiye ayrılacak: sağ ve sol. Bu yolun iki yanından yürümeniz ve karakterin konuşmasına şahit olmanız gerekecek. Bunun için sağdan veya soldan bir yoldan ilerleyin, sonra gitmediğiniz yola geri dönün ve oradaki sohbetlere şahit olun. Bundan sonra bu başarıyı kolayca elde etmiş olacaksınız.
 
 
 
 
 
2/9 – “Daha Yakından Bir Bakış”
 
Bu başarı, oyundaki gözetleme deliklerinden bakmakla ilgilidir. Oyunda toplamda 9 adet gözetleme deliği ve 1 adet teleskop bulunmaktadır. Oyunda bu gözetleme deliklerinden her birine bakmalıyız ve son olarak teleskopu gözümüze dayamalıyız (sıra önemli değil). Bunları yaparken karakterin konuşmasına da şahit olmamız gerekiyor. Bu noktalara dikkat etmeliyiz.
 
Oyundaki bu 9 gözetleme deliği çitlerde ve taşlarda bulunabilir. Ayrıca kapı gözetleme delikleri de bunlara dahildir. Ayrıca oyunda tek bir teleskop olduğu için onu da rahatlıkla görebiliyorsunuz.
 
Aşağıda görselleri gözetleme deliklerini bulabileceğiniz yerlere bırakıyorum. Bu kısımdan emin olun her gözetleme deliğine tek tek bakıp karakter konuşuyor. Son gözetleme deliğinden baktığınızda bu başarıyı elde etmiş olacaksınız.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
3/9 – “Büyük Baykuş”
 
Bu başarı Molly kısmındadır. Önce Molly’nin odasına girip onun hikayesine başlayacağız. Molly kısmında baykuş olarak başladığımız kısımda çok acıkıyoruz ve bir av bulmamız gerekiyor. Biz baykuşla birlikte uçarken belli bir süre sonra tavşanların yere düştüğünü görüyoruz. Bu tavşanları avlamamız lazım ama yanılmadan halletmemiz lazım.
 
Bu bölümde tavşan avlamak için gerçek süzülüş yapıyoruz ve akın pozisyonuna geçiyoruz. Bu başarıyı elde etmek için tavşanları iki kez hatasız avlamamız gerekiyor. Başarılı olursak bu başarıyı yakaladık. Bu yüzden tavşan hücum pozisyonuna inerken mutlaka yakalamamız gerekiyor. Bunu gözden kaçırmamalıyız. Bunu iki kez başardığınızda, bu başarıyı elde etmiş olursunuz. Alamıyorsanız, parçayı yeniden yüklemeniz ve tekrar yapmanız gerekir.
 
 
 
4/9 – “Bırak Bitirsin”  
 
Bu başarıyı elde etmek için tekrar Molly’de olmamız gerekiyor. Daha önce baykuşla yakaladığımız tavşan avından sonra bu bölümde yine ikinci bir başarım oldu. Bu başarımda tek yapmamız gereken ahtapot olduğumuzda geminin merkez kamerasına ilerlemek. Esasen oyunda gitmemiz gereken yer orası. Bu sebeple ekstra olarak arama yapıp giriş yapabileceğiniz bir bölüm değildir. Yolumuzun üzerinde bir yer.
 
Ulaştığımız bu merkezi kamerada sarhoş bir denizci burada müzik söylüyor. Bir ahtapot olarak bu müziğin bitmesini beklemek zorundayız. Müzik bittiğinde, bu sarhoş denizci aslında susuyor. Denizci müziğini bitirip durunca onu ahtapotla yemek zorunda kalıyoruz. Başarıyı yediğinizde alırsınız.
 
 
 
5/9 – “Masayı Temizle”
 
Süperstar Barbara ile oynadığımız bölümde bu başarıyı yakalayacağız. Oyunun Barbara bölümünde koltuk değneği alıyoruz (aşağıya bakın). Tüm topları düşürdükten sonra başarıyı elde edemezseniz, kutuları da oraya bırakın. O zaman bu başarıyı kesinlikle kolayca elde etmiş olacaksınız. Bunun dışında yapabileceğiniz rastgele bir hareket yoktur.
 
 
 
 
 
6/9 – “GREGORİ”
 
Muhtemelen oyundaki en zor başarılardan biridir. Bu oyunda GREGORY ile oynarken kendimizi bir küvetin içinde buluyoruz. Bu küvette bir ölçü su ve çeşitli oyuncaklar bulunur. Burada oyuncakların ortasındaki kurbağayı kontrol ediyoruz.
 
Bu kısımda yapmamız gereken sağdaki GREGORY kelimesinin harflerini yere bırakmak. Suya düşürmek için kurbağa ile birlikte harflerin olduğu kısma zıplayıp onlara dokunmamız gerekiyor. Harflere kurbağayla dokunduğumuzda suya düşüyorlar. Bu vesileyle yapmamız gereken tek şey bu. Tüm harfleri bıraktığımızda bu başarıyı elde ederiz.
 
Ancak bir zorluk var. Oyunda zıpla butonuna çok basarsanız kurbağa epey yukarı çıkıyor. Bu nedenle, atlama düğmesine mümkün olduğunca az veya çok basmayın: Ortadan sağınıza ayarlayın.
 
Bunun dışında bir daha yapmamamız gereken şeyler balina oyuncağına dokunmamak ve onu suya düşürmemek (balina küvetin üstündedir). Bu nedenle bu bölümde sadece bu harflere odaklanın ve oyuncak kurbağa ile onları düşürmeye çalışın. Son olarak, bu bölümde rastgele bir zaman sınırı yoktur, bu nedenle harfleri bırakana kadar tekrar tekrar deneyebilirsiniz.
 
 
 
7/9 – “Her Şeyin Sonu”
 
Bu başarıya ulaşmak için oyundaki tüm Finch ailesi üyelerinin hikayesini bitirmek gerekiyor. Oyunda bir karakteri atlarsanız bu başarımı elde edemezsiniz. Buna göre aşağıya bir liste bırakacağım. Tüm hikayeleri bu sırayla bitirebilir ve bu başarımı elde edersiniz.
 

Molly-Odin-Calvin-Barbara-Walter-Sam-Gregory-Gus-Milton-Lewis-Edie-Dawn-Edith.

Oyun başarımı almadan önce bir karakteri kaçırdım. Oyun bittiğinde, rastgele bir bölümden başlayabilirsiniz – hikaye, istediğiniz gibi. Bir karakteri kaçırırsanız rastgele bir karakterle başlayabilir ve gitmediğiniz karakterin hikayesini yapabilirsiniz. Ancak bu her zaman işe yaramayabilir. Ama denemeye değer.
 
8/9 – “Teşekkürler Johann!”
 
Bu başarıyı elde etmek için önce oyunu bitirmelisiniz. Oyunu bitirdikten sonra bir bitiş kredisi belirir. Bu jeneriğin sonuna kadar beklemeniz gerekmez, yalnızca Johann’ın adı görünene kadar beklemeniz gerekir. Johann’ın adını gördüğünüzde bu başarıya ulaşmış olacaksınız.
 
Bu nedenle oyunu bitirdikten sonra küçük bir evde gezintiye çıkabilir veya telefonunuzla vakit geçirebilirsiniz. Kısa bir yarıdan sonra o isim karşınıza çıkacak ve başarıya ulaşmış olacaksınız. Son jenerikte yer alan Johann, oyunun sesi ve programlanmasıyla ilgilenen ekip üyesi olarak karşımıza çıkıyor.
 
 
 
9/9 – “Döngü-de-döngü-de-döngü”
 
İlginç hikayesi ve absürt anlatımıyla ön plana çıkan bu oyunun son başarısına geldik. Oyunda bu başarımı elde edebilmemiz için öncelikle oyunu bitirmemiz gerekiyor. Oyunu bitirdikten sonra yukarıda da belirttiğim gibi oyunun her bölümünü tekrar tekrar oynayabiliyor ve karakterlerin hikayesini yeniden deneyimleyebiliyoruz. Her karakteri yeniden deneyimleyebileceğimiz bu oyunda, bu başarıya ulaşmak için Calvin’in hikayesini yeniden oynamamız gerekiyor. Calvin, bilirsin, salıncakta sallanıyor ve kendini bir kuş olarak hayal ediyor. Bu savurma ile inanılmaz bir hıza ulaşır ve gerçeği boşlukta bırakır. Bu başarıyı, bu hikaye bittikten sonra alırsınız.
 
 
 
 
 
Oyundaki tüm kazanımlar bundan ibarettir. Toplamda 9 başarım var ve tüm başarıları kolayca elde edebilirsiniz. Bu başarımların içinde takılı kaldığınız bir kısım varsa yorum kısmından belirtebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu